رویدادها آرشیو خبر ها
قانون جدید فوتبال ایتالیا ، فرصتی برای بومی کردن

قانون جدید فوتبال ایتالیا ، فرصتی برای بومی کردن

از آغاز فصل بعد سری آ‌ قانون جدیدی وضع کرده است که باعث می شود طبق آن هر تیم 4 بازیکن از تیم جوانان و در 4 بازیکن که تجربه ی بازی در ایتالیا را داشته باشند در تیمش داشته باشد.

 

این اصلاحات به وسیله ی فدراسیون فوتبال ایتالیا اعمال شده است و الگویش هم قانون یوفاست، قانونی که به بازیکنان پرورش یافته توسط باشگاه اهمیت می دهد.

 

این اصلاحیه پارسال هم معرفی شده بود، اما سال قبل به عنوان سال گذار در نظر گرفته شد و این قانون اعمال نشد. گاتزتا دلااسپورت این قانون قطعا در سال آینده اجرا می شود، جایی که هر باشگاه ایتالیایی باید 8 تا بازیکن با پس زمینه ی ایتالیایی داشته باشد.

 

به طور خاص هر تیم باید 4 بازیکن داشته باشد که حداقل 3 سال را بین سن 16 تا 21 سالگی در باشگاه و در تیم جوانانش سپری کرده باشند و 4 بازیکن دیگر داشته باشد که حداقل 3 سال را قبل از حضور در باشگاه فعلی در یکی از باشگاه های ایتالیایی گذرانده باشد، همه ی این دو شامل بازیکنان خارجی که چنین شرایطی داشته باشند، می گردد، اما در عمل، اکثر بازیکنانی که شامل چنین شرایطی می شوند.

 

بازیکنانی که زیر 21 سال سن دارند می توانند بدون اینکه شامل چنین مواردی شوند، مورد استفاده قراربگیرند.

 

بپه ماروتا از این قانون انتقاد کرده است:

 

فوتبال ایتالیا هنوز برای این قانون آماده نیست، بهتر است اول کمی علاج های موقتی را اتخاذ کنیم و سپس دست به اصلاحات بزنیم. حجم تیم باید کم شود و بازیکنانی که می توانند در طول فصل مفید باشند قربانی گردند، به خصوص برای تیمی که در طول فصل باید در 3 تورنومنت و بیشتر از 50 بازی به میدان برود.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: